Empatia + Inkluzja. Interaktywne zajęcia dla uczniów.
Empatia + Inkluzja. Interaktywne zajęcia dla uczniów.
Uczniowie
Polska
Warsztaty edukacyjne
Cel:
0zł z 50 000zł zebranych
... REZULTAT
... PROJEKT
Nasz nowatorski program edukacyjny ma na celu przybliżenie dzieciom w przedszkolach i szkołach podstawowych rzeczywistości osób niewidomych poprzez interaktywne zajęcia w pełnym zaciemnieniu, z udziałem osoby niewidomej, przy użyciu sprzętów symulujących codzienne życie osób z dysfunkcją wzroku.
Cel programu:
Chcemy kształtować empatię, zrozumienie i szacunek wśród młodych ludzi, jednocześnie edukując ich na temat różnorodności i inkluzji. Nasze zajęcia symulacyjne pozwolą dzieciom doświadczyć, jak to jest poruszać się i funkcjonować bez używania wzroku, co pomoże im lepiej zrozumieć wyzwania, z jakimi mierzą się osoby niewidome.
Co oferujemy?
Interaktywne warsztaty: zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów, podczas których dzieci będą wykonywać codzienne czynności w pełnym zaciemnieniu.
Edukacyjne materiały: film edukacyjny, plansze i karty z zadaniami w druku wypukłym i perforowanym, okulary zaciemniające, sprzęty i technologie używane przez osoby niewidome.
Spotkania z osobą niewidomą: możliwość bezpośredniego kontaktu z osobą niewidomą, która podzieli się swoimi doświadczeniami i chętnie odpowie na pytania dzieci.
Korzyści dla uczniów
Nawiązanie kontaktu z osobami niewidomymi może przynieść dzieciom w wieku szkolnym i przedszkolnym wiele korzyści edukacyjnych:
1. Rozwój empatii i zrozumienia – dzieci uczą się dostrzegać potrzeby osób z niepełnosprawnościami i lepiej je rozumieć.
2. Poszerzenie perspektywy – poznają alternatywne sposoby funkcjonowania w świecie i postrzegania rzeczywistości.
3. Nauka efektywnej komunikacji – dzieci uczą się, jak jasno i precyzyjnie opisywać otoczenie oraz używać odpowiedniego języka w kontakcie z osobami niewidomymi.
4. Zwiększenie świadomości na temat niepełnosprawności – zdobywają wiedzę o wyzwaniach, z jakimi mierzą się osoby niewidome na co dzień.
5. Rozwój kreatywności – poznają alternatywne metody nauki i wykonywania codziennych czynności.
6. Nauka tolerancji i akceptacji różnorodności – uczą się, że niepełnosprawność nie definiuje człowieka.
7. Zdobycie praktycznych umiejętności – poznają techniki asystowania osobom niewidomym.
8. Inspiracja do pokonywania własnych ograniczeń – obserwują, jak osoby niewidome radzą sobie z wyzwaniami.
Takie doświadczenia mogą znacząco wpłynąć na rozwój społeczny i emocjonalny dzieci, kształtując ich postawy na przyszłość.
Dodatkowe wartości projektu
Wsparcie uczniów z problemami widzenia: podczas warsztatów będziemy identyfikować uczniów, którzy mają poważne problemy ze wzrokiem. Dzięki szerokiemu dotarciu do szkół, będziemy organizować zbiórki na potrzebne sprzęty, które ułatwią tym uczniom naukę, takie jak okulary korekcyjne, powiększalniki, czy specjalistyczne oprogramowanie.
Wsparcie osób z niepełnosprawnościami: stworzenie miejsca pracy dla osoby niewidomej jako współprowadzącej warsztaty, co wspiera jej integrację zawodową i społeczną.
Wsparcie autora kolorowanek: wspieramy finansowo i promujemy twórczość Łukasza Kufty, osoby niepełnosprawnej, rozdając uczniom kolorowanki jego autorstwa.
Certyfikat Tolerancyjna Szkoła: każda szkoła uczestnicząca w programie otrzyma Certyfikat Tolerancyjna Szkoła, potwierdzający zaangażowanie w edukację na rzecz empatii i inkluzywności. Certyfikat ten jest prestiżowym wyróżnieniem, które podkreśla wysiłki szkoły w promowaniu wartościowych postaw społecznych.
Warsztaty prowadzą:
Agnieszka Woźniak
Agnieszka, mimo ograniczeń wzrokowych, od 15 lat aktywnie działa zawodowo. Ukończyła trzyletnie studium psychologii i socjologii, uzyskując kwalifikacje konsultanta ds. socjologii oraz psychologa. Obecnie pełni rolę koordynatora ds. audytu oraz szkoleniowca nowoczesnych technologii, specjalizując się w prowadzeniu szkoleń z obsługi komputera dla osób niewidomych i słabowidzących. Agnieszka prowadzi także od wielu lat warsztaty z zakresu tolerancji i integracji w szkołach podstawowych. Jej osobiste doświadczenia związane z niepełnosprawnością wzroku pozwalają na tworzenie warsztatów, które są bardziej angażujące, a jednocześnie odbywają się w bezpiecznej atmosferze, pełnej zrozumienia i empatii.
Katarzyna Walczak
Doświadczony pedagog, od ponad 15 lat pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz całymi rodzinami w ośrodkach edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych. Ukończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Pedagogikę Opiekuńczo-Wychowawczą na Uniwersytecie Warszawskim. Jako nauczyciel i dyrektor przedszkola w Warszawie, a także pedagog w Rodzinnym Domu Dziecka, Katarzyna zdobyła ogromne doświadczenie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jest również wieloletnim animatorem imprez masowych dla dzieci i młodzieży. Katarzyna specjalizuje się w innowacjach pedagogicznych oraz prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli i rodziców, co gwarantuje pełen profesjonalizm oraz merytoryczną jakość prowadzonych warsztatów.
Zapraszamy do współpracy!
Twoje wsparcie może pomóc nam dotrzeć do setek szkół i tysięcy dzieci, kształtując przyszłe pokolenia pełne empatii i zrozumienia. Dołącz do nas w tej ważnej misji i pomóż nam stworzyć bardziej inkluzywne społeczeństwo. Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej o możliwościach wsparcia i współpracy!
Add Comment